Ana içeriğe atla

Gazeteci ve yazar Saygı Öztürk Caddebostan Kültür Merkezinde okuyucuları ile bir araya geldi

Gazeteci ve yazar Saygı Öztürk'ün Caddebostan Kültür Merkezinde yapmış olduğu söyleşiye yoğun talep vardı.

Yazar Saygı Öztürk,

''Herkesi saygıyla selamlıyorum. gazeteciyim, yıllardır gazetecilik yapıyorum. Oturarak, ahkam keserek gazetecilik yapan biri değilim. Olayların olduğu yerlere mutlaka giderim, mutlaka mayınlı tarlalardan geçerim. Kişilere ulaşmaya çalışırım. Bunları yaparken birçok belgeye sahip oldum  ve zamanla  yazma ihtiyacı hissettim. Başta  kitap yazmanın sorumluluğunu alamayacağımı düşünmüştüm. 2002 yılında ilk kitabımı yazdıktan sonra cesaretlendim ve iyi ki de yazmışım diyorum.''



Türkiye'de tarikatların ne kadar aktif olduğuna ve bu tarikatların ülke için bir tehlike oluşturduğuna değinen Yazar, müritlerin şeyhlerine ne kadar bağlı olduğunu, şeyh geldiğinde insanların büyük bir saygı ile karşıladığını aktardı.

Tarikatlar hakkında kitap yazma amacı ile bir tarikatın içerisine girip gözlem yaptığını aktaran Öztürk cümlelerine şu şekilde davam etti

''Ben yıllardır tarikatlar hakkında o kadar çok yazı yazmış olmalıyım ki, bir gün bir tarikatın üyesinden bir telefon aldım ve arayan kişi Şeyh sizinle görüşmek istiyor'' dedi. Ben de bu konuda kitap yazmak istediğim için kabul ettim. Şeyh ile buluşmadan önce gittiğim bölgede bulunan bir Camii'yi ziyaret ettim. bir süre sonra Şeyh de geldi ve insanlar Şeyh'in gelişini gördüklerinde toplu halde yarısı solda yarısı sağda olacak şekilde büyük bir saygı içerisinde karşıladılar. Camii içeresine geçtikten sonra Şeyh, ''tövbe almak isteyen  var mı?'' diye sordu, ben elimi kaldırdım. Şeyh çeşitli sorular sorduktan sonra namaz kılmak, oruç tutmak ve dini vecibeleri yerine getirmek hakkında konuşmalar yaptı. Bu bölgede iki gün kaldıktan sonra gerekli araştırmalarımı yaptım, bilgileri topladım ve bu konu hakkında bir kitap yazdım.'' dedi

Konuşmaya dinleyici olarak katılan Kadıköy Belediyesi Başkanı Şerdil Dara Odabaşı Yazar Saygı Öztürk'e çiçek iletip teşekkürlerini sundu.










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haldun Taner Müzesi ziyaretçilerini bekliyor

 1901 yılında yapılan ve 2.dereceden tarihi eser olan bu iki katlı ev, 2018 yılında Kadıköy Belediyesi tarafından restore edilerek müze haline getirildi. 122 yıllık bu tarihi evde Haldun Taner'in kişisel eşyaları ve eserleri sergilenmektedir. Müze pazar ve pazartesi günleri hariç her gün 10.00 - 18.00 saatlerinde ziyaret edilebilir.   Haldun Taner'in Çalışma masası.   Haldun Taner'in kişisel eşyaları.

Hababam Sınıfı Müzesi Ziyaretçilerini Bekliyor

 1975 nisan ayında gösterime giren ve Yeşilçam'ın başarılı yapımlarından biri olan Hababam Sınıfı Müzesi Üsküdar'da Adile Sultan kasrı içerisinde bulunuyor. 1853 yılında Sultan Abdülaziz tarafından kız kardeşi Adile Sultan için yaptırılan ve İçerisinde Hababam Sınıfı'nın yer aldığı Adile Sultan Kasrı, İstanbul Üsküdar'da, Validebağ Korusu içinde bulunmaktadır. Sadece bir sınıfın açık olduğu müze her gün 09.00 – 17.00 saatleri arasında ziyaret edilebilir

532 Yıllık Galata Mevlihanesi ziyaretçilerini bekliyor

1491 yılında İskender Paşa tarafından yaptırılan ve şehrin  ilk mevlevihanes olan Galata Mevlevihanesi'nin ilk şeyhi Semâî Mehmed idi. 16.yy sonları,17.yy başlarında Halvetilik tarikatına bağlı bir derslik olarak kullanıldı. Çeşitli onarım ve ekleme çalışmalarının sonucunda bir külliye hâline geldi. 25 Ekim 1925'te çıkarılan tekke, zaviye ve türbelerin kapatılmasına dair kanun çerçevesinde faaliyetlerine son verildi. Bu dönemden sonra mevlevihanenin ana yapısı ilkokul olarak kullanıldı. Bir süre sonra  müzeye dönüştürüldü.27 Aralık 1975 tarihinde  Divan Edebiyatı Müzesi adıyla ziyarete açıldı.  Dönem dönem restorasyon çalışmaları yapıldı. son restorasyon işleminden sonra , 21 Kasım 2011'de adı değiştirilerek  Galata Mevlevihanesi Müzesi oldu. Günümüzde mevlevihane içerisinde  semahane ve derviş odalarını kapsayan ana yapı, Kütüphane, Sebili ve Türbesi, Şeyh Galib Türbesi, Hasan Ağa Çeşmesi, sarnıç, hâmûşân, Adile Sultan Şadırvanı ve çamaşırhane bulunmaktadır. Müze pazartesi